Építsünk járdákat, parkolókat!

Ön szerint elegendő épített parkoló és járda van Lajosmizsén?

Ön szerint elegendő épített parkoló és járda van Lajosmizsén?

A Zöld Város pályázat keretén belül alaposan átszervezték a Városház téri parkolás rendjét, a Régi Városháza mögé új parkolókat is terveztek a megszűnt régiek helyett. Az emelkedő építőanyagárak és a szabott pályázati összeg okán viszont ezekre nem maradt pénz. Az igény viszont nem lett kevesebb, bármit is állítson bárki, főleg ha nem itt éli a mindennapjait

Az elvont adóbevételek miatt igen szűkös esztendő vár városunkra is, ugyanakkor találtunk már működő példát, hogy hogyan lehetne önerőből, államilag finanszírozott közmunka által nyersanyagköltségen létesíteni gyeprácsos vagy térkövezett parkolókat, vagy az elkészült térkövekkel felújítani, bővíteni városunk járdahálózatát. Ez utóbbi igen fontos lenne, hiszen bár városunk folyamatosan bővül, a járdahálózat nem követi a beépített részek bővülését, így a gyalogosok az úttestre kényszerülnek, majd le is szoknak a járdán közlekedésről. A folyamatos balesetveszély miatt pedig úgy fest az az irány érvényesül, hogy az autósok közlekedését nehezítik meg az úttesten fekvőrendőrökkel, ahelyett, hogy megvizsgálnák: tud-e a gyalogos járdán közlekedni, és ha igen, miért nem teszi.

A megoldás az lehetne, ha a város a közmunkaprogramon belül, kis összegű, pályázatból finanszírozható eszközökkel fogna bele saját készítésű térkő és gyeprács gyártásába, és ezeket építenék be a város közterületein.

Persze később akár a környező kisebb településeken is! Ez szerény pluszbevételt is nyújthatna a város költségvetésének. Ha a városvezetés tud élni ezzel a lehetőséggel, akkor akár már tavasszal indulhatna is a projekt, és mire befejeződik a Zöld Város projekt, mégiscsak lennének kulturált parkolók, hogy a kijelölt parkolóhellyel nem rendelkező, egyszerű városi polgárok is kényelmesen élhessék mindennapjaik. Hosszú távon pedig a város járdahálózatának bővülése arra a szintre hozhatná az elmúlt évtizedekben beépített városrészek jelentős részét is, mint amit a központi részek már ötven éve elértek: egybefüggő, használható, a kor színvonalának megfelelő járdahálózatot.

Kategória: Friss, helyi | A közvetlen link.