Sajtótájékoztató a csatornázásról 2013. szeptember 20-án

Péntek délelőttre várták a városházára a sajtó képviselőit (minket is, ez megtisztelő). Elmentünk, meghallgattuk polgármesterünk beszámolóját, amiben dióhéjban összefoglalta, hogy jutottunk el eddig. (Nem részletezném, mert Rigó Pál videózott is.)

A pogácsa finom volt, köszönjük.

Mindezt követően kimentünk egy közeli helyszínre, megtekintettük a munkálatokat. A Katona utcai csapat példaértékű munkát végzett, pedánsan dolgozott, és mivel ma is arra jártam, elmondhatom, hogy pénteken, miután “eldobták a lapátot”, példás rendet is hagytak maguk után. Szerencsés egybeesés volt, hogy egy ilyen példás munkát végző csapat dolgozott a legközelebb a városházához, s őket látogattuk meg. Nem, nem invitáltak meg minket más helyszínre.

Rigó Pál képei

Aztán amíg a sajtó egyéb jeles képviselői megszemlélték az építési helyszínt, mi Csire Vincével (köszönhetően a jobb helyismeretnek nem egy sarokkal odébb parkoltunk, így hamarabb értünk oda) beszélgettünk még a kivitelezés vezetőjével, aki bizony elmondta, hogy nem minden brigád dolgozik egyformán, mint ahogy mi emberek is mások vagyunk. Ezt én is csak alá tudom támasztani, mert Lajosmizsén közlekedő helyi lakosként azért volt szerencsém belefutni pár csapatba, útlezárásba, út le nem zárásba, ahol azért mégse lehet átmenni, markolóst direkt a kocsimnak invitáló segédmunkásba (szerencsére a gépkezelőnek több esze volt, s miután előtte direkt utat adott, át is engedett a Batthyányi utcán).

A teljesség igénye nélkül (fotóim nyugodtan kiegészíthetik az olvasók folyamatosan) pár mai fotó.

Dózsatelepi utca, középen hosszában felvágva, púpozva visszatemetve, öklömnyi kövekkel helyenként. Középütt púp, a szélén meg mélyedés, a gumiabroncsok és felnik kedvéért.

Dózsatelepi utca, jól látható a hosszanti "fekvőrendőr", alvázdekoráló kövekkel. Ez egy közepes magasságú betemetés.

Nyíri utca. Itt semmilyen, a másik felén félpályás útlezárás, középütt viszont szombat délután négykor serényen dolgozó munkások teljes gépparkkal, zéró átjárással. Volt szerencsém belefutni, persze ha előre szólok, hogy a sajtó áthaladna, biztos átjutottam volna. Pár száz méter után szembesültem a zsákutcával, és fordulhattam meg.

Egy perc néma csenddel búcsúzzunk a Pacsirta utca egykori szép burkolatától. Ez egy magas kupac, időnként keresztirányú halmokkal. Járda itt jellemzően nincs, nagy gyalogos és kerékpáros forgalom viszont van. Kocsibeállókba, kapualjakba lehet behúzódni, ha... Öklömnyi kövek az alvázjavításhoz bőven.

Ez akkor is megjavítja egy alacsonyabb autó alját, ha lassan megy. A jobboldali földkupac ELŐTT van gödör! Szalag sehol.

 

Hosszanti árok, betemetetlenül, jelzésként az aszfalton a szélén van egy bokáig érő törmelékcsík. Változó mélységű az árok, több tíz méter hosszan.

A gerinc árkával ellentétes oldalon valaki nagyobb biztonsági távot akart betartani, így lement az aszfaltról. Hiba volt! Kiszalagozatlan, jelöletlen árok, láthatóan mentek már át rajta (szerencsére nem én, én ott maradtam volna).

Mehettem volna még másfele is, de remélem a két véglet látható. A sajtótájékoztatón megmutatták hogy kellene, a Pacsirta utcánál rosszabb meg remélem nincs (najó, a Kodály utca gyakorlatilag megsemmisült).

Jó hír, hogy az útburkolatokat helyre fogják állítani. Sávosan. tehát azt a csíkot, amit felvéstek, majd visszaaszfaltozzák egy csíkban. Láttunk már ilyet a város már csatornázott részein, azt úgy tudták helyrehozni, hogy újraburkolták az egészet, sok-sok év múlva, apránként.

Rossz hír: a sávos helyreállítás csak három hónap múlva lehetséges, meg kell várni, hogy tömörödjön a föld (logikus). CSAKHOGY! Most szeptember van, három hónap múlva december lesz, akkor meg senki sem aszfaltoz, majd csak március 16-tól, ha az időjárás engedi (az idei havazásból ne vonjunk le általánosságokat).

Tehát egy fél évig ez ilyen lesz, vagy rosszabb.

Rossz hír extra: ahol a belvízrendszer rekonstrukciója miatt vagy a Kék víz program (vezetékes víz csöveinek helyenkénti cseréje) miatt is fel lesz bontva az úttest, ott ez a helyzet fokozódni fog, lehet hogy lesz ahol háromszor vésik fel az utat, és tavaszig ez így is marad.

Mikor felvetettem, félig viccesen, hogy addig akkor nem kell fizetni gépjárműadót, hanem a város fizeti a futóműjavítást, polgármesterünk a sebesség kellő megválasztását javasolta félig viccesen.

Szóval, csak lassan, óvatosan!

Ami az útlezárásokat illeti: kaptunk ugyan egy táblázatot, de egy szúrópróbaszerűen kiragadott közterület esetében sem stimmeltek a dátumok, ezért megkértem a kivitelezőt és a projektvezetőt, hogy ha van rá mód, akkor az aktuális helyzet figyelembevételével hetente (akár naponta, nincs akadálya részemről) tájékoztassanak a soron következő munkaterületekről, hogy ne csak a helyiek értesüljenek a szórólapból a várható munkálatokról, hanem a város arra közlekedni szándékozó többi lakosa is. Hétvége lévén, jövő hétig várjuk a választ.

 

 

 

Kategória: Friss, helyi | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?