Sápi Tibor alpolgármester társaságában vehettem részt a KF-GAMF Karon megrendezett kis konferencián.
A Konferencia témájában országos kontextusba helyezve, de főként Kecskemét és a környezete, elővárosainak közlekedésével foglalkozott.
Lajosmizsét érintve a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonallal kapcsolatban hangzott el az, hogy a következő néhány évben ezen a vasútvonalon fejlesztés várható. Ehhez kapcsolódóan készültek el a P+R parkolók, például Lajosmizsén, a Baross téren is.
Elmondták, hogy ezt a vasúti fejlesztést igyekeznek elővárosi közlekedésként pályáztatni és megvalósítani, hiszen Lajosmizse akár Budapest, akár Kecskemét elővárosa is lehetne. Ugyanis az elővárosi vasúti fejlesztésekhez a járművek beszerzését jellemzően teljes mértékben támogatja az EU, és ezek jellemzően a hazai gyártású Stadler gyártmányú Desiro vonatok szoktak lenni. A vasúti vonalat pedig bezárni amúgy sem lehet, mert a teher és a katonai forgalom miatt mindenképp fenn kell tartani.
Persze igazán akkor lenne használható, és akkor lenne rajta több utas, ha a vasúti pályát felújítanák, és lerövidülne a menetidő.
Árnyalja az optimista hangulatot az, hogy minden fejlesztés előtt igyekeznek felmérni a várható megtérülést a jelenlegi és a várható utasszám fényében, ami a Lajosmizse-Kecskemét közti vonalszakaszt nézve jelenleg igen alacsony, de reméljük, úgy vélik majd a szakértők, hogy Kecskemét következő években várható nagy mértékű fejlődése egy használhatóbb vasúti menetrend mellett jelentősen nagyobb utasforgalmat generálna, tehermentesítve az állandóan késő és alaposan leterhelt buszokat.
A napokban röppent fel a hír, hogy Kecskemét a Kecskemét-Máriaváros megállóhely szomszédságában egyetemi városrészt kíván felépíteni a következő években, részben a régi Izsáki úti kórház helyén.
Reméljük, városunk minél nagyobb hasznát látja majd a megyeszékhely szomszéd fejlődésének, és ki tudjuk használni azt az előnyünket, hogy vasútvonalunk is van.